DESCARREGA EL PLA
D'ACCIÓ TUTORIAL AQUÍ
Índex
pla d'acció tutorial
1.
Introducció
2.
Funcions del tutor/a i actuacions
APROVAT EN CLAUSTRE:
14/11/18
APROVAT EN CONSELL
ESCOLAR:
1.
INTRODUCCIÓ
Les actuacions que s'especifiquen en
aquest document de centre, estan encaminades a millorar l'intervenció
del professorat amb l'alumnat al llarg de tot el seu període
escolar, i estan dissenyades amb la intenció d'aconseguir que el
procés d'ensenyament-aprenentatge, així com el pròpiament
educatiu, proporcionin a l'alumnat les millors condicions possibles
per garantir la seva evolució progressiva cap a la formació
integral i continuada, entesa en el seu sentit més ampli.
Aquest document és obert, per tal
d'incorporar-hi les novetats més significatives dins l'àmbit de la
seva competència, actualitzar dades i adaptar tant com sigui
possible la realitat de l'escola.
2.
FUNCIONS DEL TUTOR/A I ACTUACIONS
FUNCIÓ
|
ACTUACIONS
|
DOC NECESSÀRIA
|
TEMPORALITZACIÓ
|
IMPLICATS O
RESPONSABLES
|
-
Proporcionar a la comunitat educativa informació rellevant sobre
el centre i curs vigent
|
- Reunió
inici de curs
|
- Guió
de la reunió
|
-
Setembre / Octubre
|
- Tutors
|
-
Conèixer les característiques personals, familiars i escolars de
cada alumne que puguin repercutir en el seu rendiment escolar
|
-
Lectura dels expedients dels alumnes
-
Revisió del quadern de tutoria
- Reunió
de traspàs d'informació amb el tutor/a anterior
- Reunió
amb l'equip de suport a principi de curs.
-
Entrevista inicial amb les famílies de 4t Ed. Infantil
-Entrevista
amb les famílies d'alumnat nouvingut
|
-
Guió entrevista inicial amb la família
-
Guió entrevista inicial amb la família nouvinguda (doc EOEP)
|
-Setembre
-
Setembre
-Juny/setembre
-Setembre
-Setembre
-Al
llarg del curs, en el cas d'alumnat nouvingut
|
- Tutors
i equip de suport
|
-
Fomentar la cohesió de grup, facilitant la intregració de tots
els alumnes
|
- Crear
situacions/activitats que assegurin la participació de tots els
membres del grup
|
-
Treball cooperatiu
- Pla de
Convivència del centre(activitats de cohesió de grup:
coneixement, confiança, escolta activa, cercles...)
|
- Al
llarg del curs, periòdicament es faran a les diferents àrees.
- A les
sessions de tutoria o sempre que sigui necessari.
|
-
Tutor/a
- Equip
docent
-
Comissió de Convivència
|
-
Orientar i assessorar l'alumnat i les famílies sobre l'evolució
escolar dels alumnes.
|
-Ús de
l'agenda
-Reflexions
a tutoria
-Comentaris/
reforços individualitzats o programes externs (REIP, Ajuntament,
AL, etc.)
-
Informar personalment a les famílies proposades pel servei, abans
que ho facin els responsables de l'Ajuntament.
|
|
-Diariament
-Periòdicament
en funció de les necessitats individuals
|
- Equip
docent
-
Tutor/a
|
-
Detectar dificultats i necessitats especials per donar una
resposta educativa adequada
|
-
Derivació de l'alumne amb necessitats a l'equip d'orientació,
prèvia informació i consentiment familiar.
-
Disseny d'actuacions juntament amb l'equip de suport
-
Proposta d'alumnat per les activitats del REIP
|
- Full
de demanda
- Models
d'ACI
-
Informe NESE
- Altres
documents aportats per l'orientador/a del centre
-
Graella REIP Ajuntament
|
-Al
llarg del curs
|
-Tutors/es
-Equip
de suport
-Equip
d'orientació
-Equip
docent
|
-
Consensuar l'avaluació i promoció de l'alumnat
|
-
Reunions d'equip docent
- Juntes
d'avaluació
-
Reunió de seguiment
-
Comunicació a les famílies durant el segon trimestre de la
possibilitat de la no promoció.
|
|
- Al
llarg del curs
|
- Equip
docent
|
-Atendre
a l'alumnat en període d'esplai, de sortides i de qualsevol
activitat inclosa dins la PGA
|
-
Resposta davant les necessitats de l'alumnat
|
|
- Al
llarg del curs
|
- Equip
docent
|
-
Assumir la responsabilitat de l'actualització de la documentació
de cada alumne
|
-
Introduir a l'expedient de l'alumne els canvis relatius a informes
i altra documentació
|
-Altres
informes (Logopèdia, EOEP...)
|
- Al
llarg del curs
|
- Tutor
i secretari/a
-
Orientador/a
- Equip
de suport
|
-Treballar
de forma coordinada amb l'equip docent del grup-classe
|
-
Reunions d'equip docent, de cicle i d'equip de suport i d'EOEP
|
- Actes
de reunions
|
-Equip
docent: mensualment (Claustre)
-Cicles:
Al manco quinzenalment (la majoria del Claustre)
-
E. Suport: Setmanalment
|
- Tot
l'equip docent
|
-Coordinar
l'elaboració de les ACIS amb l'equip de suport
|
-
Reunions d'equip de suport per elaborar les ACIS
|
- Actes
de reunions
|
-
Mensualment
|
-Equip
de suport
-Equip
docent
|
-
Informar a les famílies, trimestralment, dels aspectes més
rellevants de l'educació dels seus fills.
|
-
Reunions amb les famílies
-
Revisar els informes d'avaluació abans de la seva entrega
|
- Guió
reunió amb les famílies.
-
Entrega d'informes
|
- Inici
de curs
-Trimestralment
|
-Equip
docent
|
-
Controlar l'assistència dels alumnes i puntualitat de les
famílies (entrada-sortida), diària de l'alumnat i posar en marxa
el protocol d'absentisme en cas necessari.
|
-
Registre d'assistència d'aula
-Introducció
al GESTIB de les faltes
-
Reunions amb l'EOEP
|
- Full
d'absències (faltes) GESTIB
|
-Diàriament
|
-Tutor
- EOEP
|
-
Facilitar la cooperació família – escola - alumne com a pilar
fonamental de l'educació del nin.
|
-
Foment d'una comunicació activa i positiva amb les famílies
|
-
Reunions tutors-famílies
-
Reunions docents-famílies
-
Reunions famílies-equip directiu
|
-
Periòdicament
|
-Tutor/a
-
Equip directiu
-
Famílies
|
- Dur a
terme el programa TEI ( 4t i 6è d'infantil i 3er i 5è de
primària)
|
-Desenvolupament
de totes les activitats que marca el programa TEI del nostre
centre.
-Temporalització
de totes les actuacions que es faran al llarg del
curs(setembre-octubre)
|
-
Programa TEI
|
- A les
sessions marcades temporalització inicial.
|
-Tutors
de 4t i 6è d'infantil, i 3er i 5è de primària.
-Comissió
TEI
-
Coordinador del programa TEI.
-Equip
Directiu
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada