CAPÇALERA

dijous

Pla d'acció tutorial


DESCARREGA EL PLA 
D'ACCIÓ TUTORIAL AQUÍ








Índex pla d'acció tutorial
    1. Introducció
    2. Funcions del tutor/a i actuacions












APROVAT EN CLAUSTRE: 14/11/18
APROVAT EN CONSELL ESCOLAR:









1. INTRODUCCIÓ
Les actuacions que s'especifiquen en aquest document de centre, estan encaminades a millorar l'intervenció del professorat amb l'alumnat al llarg de tot el seu període escolar, i estan dissenyades amb la intenció d'aconseguir que el procés d'ensenyament-aprenentatge, així com el pròpiament educatiu, proporcionin a l'alumnat les millors condicions possibles per garantir la seva evolució progressiva cap a la formació integral i continuada, entesa en el seu sentit més ampli.
Aquest document és obert, per tal d'incorporar-hi les novetats més significatives dins l'àmbit de la seva competència, actualitzar dades i adaptar tant com sigui possible la realitat de l'escola.


2. FUNCIONS DEL TUTOR/A I ACTUACIONS


FUNCIÓ
ACTUACIONS
DOC NECESSÀRIA
TEMPORALITZACIÓ
IMPLICATS O RESPONSABLES
- Proporcionar a la comunitat educativa informació rellevant sobre el centre i curs vigent
- Reunió inici de curs
- Guió de la reunió
- Setembre / Octubre
- Tutors
- Conèixer les característiques personals, familiars i escolars de cada alumne que puguin repercutir en el seu rendiment escolar
- Lectura dels expedients dels alumnes
- Revisió del quadern de tutoria
- Reunió de traspàs d'informació amb el tutor/a anterior
- Reunió amb l'equip de suport a principi de curs.
- Entrevista inicial amb les famílies de 4t Ed. Infantil
-Entrevista amb les famílies d'alumnat nouvingut
- Guió entrevista inicial amb la família
- Guió entrevista inicial amb la família nouvinguda (doc EOEP)
-Setembre

- Setembre

-Juny/setembre


-Setembre

-Setembre


-Al llarg del curs, en el cas d'alumnat nouvingut
- Tutors i equip de suport
- Fomentar la cohesió de grup, facilitant la intregració de tots els alumnes
- Crear situacions/activitats que assegurin la participació de tots els membres del grup
- Treball cooperatiu


- Pla de Convivència del centre(activitats de cohesió de grup: coneixement, confiança, escolta activa, cercles...)
- Al llarg del curs, periòdicament es faran a les diferents àrees.
- A les sessions de tutoria o sempre que sigui necessari.
- Tutor/a
- Equip docent

- Comissió de Convivència



- Orientar i assessorar l'alumnat i les famílies sobre l'evolució escolar dels alumnes.
-Ús de l'agenda
-Reflexions a tutoria
-Comentaris/ reforços individualitzats o programes externs (REIP, Ajuntament, AL, etc.)
- Informar personalment a les famílies proposades pel servei, abans que ho facin els responsables de l'Ajuntament.

-Diariament
-Periòdicament en funció de les necessitats individuals

- Equip docent
- Tutor/a
- Detectar dificultats i necessitats especials per donar una resposta educativa adequada
- Derivació de l'alumne amb necessitats a l'equip d'orientació, prèvia informació i consentiment familiar.
- Disseny d'actuacions juntament amb l'equip de suport
- Proposta d'alumnat per les activitats del REIP
- Full de demanda
- Models d'ACI
- Informe NESE
- Altres documents aportats per l'orientador/a del centre

- Graella REIP Ajuntament
-Al llarg del curs
-Tutors/es
-Equip de suport
-Equip d'orientació
-Equip docent
- Consensuar l'avaluació i promoció de l'alumnat
- Reunions d'equip docent
- Juntes d'avaluació
- Reunió de seguiment
- Comunicació a les famílies durant el segon trimestre de la possibilitat de la no promoció.

- Al llarg del curs
- Equip docent
-Atendre a l'alumnat en període d'esplai, de sortides i de qualsevol activitat inclosa dins la PGA
- Resposta davant les necessitats de l'alumnat

- Al llarg del curs
- Equip docent
- Assumir la responsabilitat de l'actualització de la documentació de cada alumne
- Introduir a l'expedient de l'alumne els canvis relatius a informes i altra documentació
-Altres informes (Logopèdia, EOEP...)
- Al llarg del curs
- Tutor i secretari/a
- Orientador/a
- Equip de suport
-Treballar de forma coordinada amb l'equip docent del grup-classe
- Reunions d'equip docent, de cicle i d'equip de suport i d'EOEP
- Actes de reunions
-Equip docent: mensualment (Claustre)
-Cicles: Al manco quinzenalment (la majoria del Claustre)
- E. Suport: Setmanalment
- Tot l'equip docent
-Coordinar l'elaboració de les ACIS amb l'equip de suport
- Reunions d'equip de suport per elaborar les ACIS
- Actes de reunions

- Mensualment

-Equip de suport
-Equip docent
- Informar a les famílies, trimestralment, dels aspectes més rellevants de l'educació dels seus fills.
- Reunions amb les famílies
- Revisar els informes d'avaluació abans de la seva entrega
- Guió reunió amb les famílies.
- Entrega d'informes
- Inici de curs

-Trimestralment
-Equip docent
- Controlar l'assistència dels alumnes i puntualitat de les famílies (entrada-sortida), diària de l'alumnat i posar en marxa el protocol d'absentisme en cas necessari.
- Registre d'assistència d'aula
-Introducció al GESTIB de les faltes
- Reunions amb l'EOEP
- Full d'absències (faltes) GESTIB

-Diàriament
-Tutor
- EOEP
- Facilitar la cooperació família – escola - alumne com a pilar fonamental de l'educació del nin.
- Foment d'una comunicació activa i positiva amb les famílies
- Reunions tutors-famílies
- Reunions docents-famílies
- Reunions famílies-equip directiu
- Periòdicament
-Tutor/a
- Equip directiu
- Famílies
- Dur a terme el programa TEI ( 4t i 6è d'infantil i 3er i 5è de primària)
-Desenvolupament de totes les activitats que marca el programa TEI del nostre centre.

-Temporalització de totes les actuacions que es faran al llarg del curs(setembre-octubre)
- Programa TEI
- A les sessions marcades temporalització inicial.
-Tutors de 4t i 6è d'infantil, i 3er i 5è de primària.

-Comissió TEI

- Coordinador del programa TEI.

-Equip Directiu








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada